...

...

Çarşamba, Ekim 21, 2015

French Country Stili / Ve Instagram Hakkında






Antika mobilyaların, rustik ayrıntıların kullanıldığı, doğallığın ve ham ahşap mobilyaların ön planda olduğu dekorasyon stillerinden biri olan French Country stili; benim beğendiğim ve takip ettiğim bir tarz. Fransızların estetik ve romantizm anlayışını evlerinde de görmek mümkün. Bazı zamanlar -gözü yoran detaylar, objelerin işlevsellikten daha çok fazlalık gibi duran, maksimum verimlilikten uzak halleri dışında- seviyorum bu stili. Bugün paylaşmak istediğim ev işte tam böyle bir ev..Bazı detayları sevdim, bazılarını da sevmedim. Yine de ilham alınacak güzel bir ev. 





e-Mag Deco bu stili en güzel paylaşan dekorasyon sitelerinden birisi bence. Blogun sahibi Laetitia Rissetto blogunda paylaştığı bazı evlerin fotoğraflarını bizzat kendisi çekiyor. Ne büyük bir tutku. İşte dekorasyon blogu olmak diye ben buna derim. İşlerini  ne kadar da ciddiye alıyorlar öyle değil mi? 

İşlerini ciddiye alıyorlar demişken; blog kültürünün öncülüğü yabancılarda iken bir de Instagram kültürünü neden ciddiye almak gerektiği ile ilgili bir iki bir şey söylemek istiyorum. Daha doğrusu düşüncelerine yüzde yüz katıldığım Radyo Departmanı blogunun yazısını paylaşmak istiyorum.Yazısını bu linkten okuyabilirsiniz. (Ayrıca instagram hesabında paylaştığı analog fotoğraflarının da hastasıyım).

Benim kendi düşünceme göre; Evet blog yazmak, paylaşmak bunun için emek harcamak her zaman çok değerli ancak -hani kimi zaman benim bile mızmızlandığım -instagram bambaşka yerlere doğru gidiyor. Artık bunu kabul etmemiz gerekiyor.  Instagram kariyer hikayeleriyle doluyken bunu bloggerların kullanmaması ya da kötü gözle bakması bana artık saçma geliyor. Evet! instagramı ne amaçla kullandığınızla alakalı olarak bu söylediğim değişebilir elbet. Lütfen söylediklerim yanlış anlaşılmasın. Daha düne kadar bende bunun farkına varamamıştım ve uzun bir süre uzak durmuştum. Şimdi kendi çapımda bir şeyler paylaşıp kendi instagram kariyerimi oluşturmaya çalışıyorum. 

Neyse işte, arada bununla ilgili düşüncelerimi de paylaşmak istedim.

(French Country stilini yazıp, altına instagrama bağlamak da ayrı bir çılgınlık ama olsun.)

Şimdi gelelim bu güzel evin detaylarına..











images :// e-mag Deco




10 yorum:

  1. Hiçbir tarzı tam olarak benimseyemiyorum. Biraz Kır Evi , biraz geleneksel Türk Evi ( zorunluluktan olabilir tabii sonuçta gelen giden çoktur bizim eve) ... Bu evden ilham alınacak ne buldum ? Keten koltuk kılıflarıyla giydirilmiş kocaman konforlu kanepeler...
    İnstagram konusuna gelince: olağanüstü hızlı yayıldı. Facebook blog ve diğer hesapları ezdi geçti . Fotoğraf paylaşım sitesi olduğunu kabullenip fazlaca ciddiye almamak gerekir bence. Çağımızın hızlı tüketim kurallarına uyup oyunu kuralına göre oynuyor o kadar. Bence insanlar başka bir oyuncak buluncaya değin şimdilik 1 numara!

    YanıtlaSil
  2. Daha bu sabah iş yerindeki arkadaşlarımla konuştuk bu konuyu, şu instagram olayını diyorum.
    Hatta şimdi yazdığım postu yazarken aklımdan geçirdim, bir de dedim instagram postu yap:)
    O kadar çok mail alıyorum ki ben şu instagram bağlantılı yeni App. ları kullanmam, onlara üye olmam için. Eminim sizler de alıyorsunuzdur. İnanılmaz bir sektör oldu. Intagram, kişinin kullanım amacına göre şekilleniyor birazda. Tercih tamamen kullanıcının...
    Ay yok buraya yazmakla olmayacak, biz bir ara telefonda konuşalım bari bu konuya:)))

    YanıtlaSil
  3. Bende aynıyım. Bir çok stili beğenip aynı hızla sıkılabiliyorum. Ortaya karışığız biz galiba :)
    Yukarıda yazdığım gibi instagramı ne için kullandığın ile alakalı. Bizim ülkemizde fotoğraf paylaşım platformundan çok öteye gidiyor ne yazık ki!

    YanıtlaSil
  4. Sebiş'im Aydacığım teknolojiyi seviyorum, geri kalırsam asla yakalayamam onu da biliyorum ama bunca hızlı tüketim ve emeğe saygısızlık beni sıkıyor. Kabul instagramda ben de bazı kişileri güzel fotoğraf paylaştığı için değil misal hayvansever , hobisever falan olduğu için ya da Kitap eleştirilerini okumak için takip ediyorum. Fazla ciddiye alanlar var ya çok şaşırıyorum . Bazen de " galeri dolaşmak çok vaktimi alıyor , o kadar zamanda ben neler neler yapardım kapatayım gitsin " diyorum. Neyse işte... Sıkılınca bırakırız oyuncağımızı başka bir şeyler buluruz kendimize !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte benimde anlatmak istediğim tam olarak bu değil. Hızlı tüketim çılgınlığından bahsetmiyorum. Bu platformu doğru kullanan yabancı bloggerların, fotoğrafçıların, markaların kullandığı gibi yani instagramı gelişigüzel kullanmak yerine hedefi bilerek, varmak istediğin amaca göre kullanmak gerekliliğinden bahsediyorum. Doğru alışkanlıklar -yani kitap okumak için ayırman gereken zamanı, aile üyeleriyle birlikte geçireceğin kaliteli vakitleri, sosyal hayatını, asıl yapman gereken işi - devam ettirdiğin sürece bir problem olduğunu düşünmüyorum. Instagramdan para kazanmıyorsan, projelerde yer almıyorsan, bir markanın sosyal pazarlama işlerini yürütmüyorsan ya da mesleğin fotoğrafçılık ve bu paylaşımlarla kendini gösterme amacın yoksa normal kullanıcı isen; yani çocuğunun fotoğrafını paylaşmak, hazırladığın sofraları gösterip başkalarına ilham olmak dışında bir amacın yoksa - hayatının odak noktası haline getirdiysen işte o zaman problem. Instagramı ciddiye almak derken; fotoğraf çekip projelerde var olmaktan, markalaşmaktan bahsediyorum. Başka türlü ciddiye alıp küsen, birbirine laf sokan, siyaset yapan hesapları takip etmiyorum zaten. Neyse , amacı iyi belirlemek lazım yani..öperim

      Sil
  5. Instagram, biliyorsun herhalde ilk kullanmaya başlayan bloggerlardan bir tanesiyim, ama biraz bezdim bu ara hatta hayıflanıyorum bazen sadece bloğum mu olsa diye -bu noktada Nilgün ablanın söylediklerine katılıyorum tabii saygısızlık kolay tüketimcilik vs vs- böyle gitmeler gelmeler, değiştirilemez ve kabullenilmesi gereken Instagramın artık farklı bir durumu var, yani ya bu koyunu güdücez ya da bu diyardan gideceğiz, hayırlısı bakalım ;) Fransız Country tarzına gelince seviyorum ama ben country'den ufak ufak uzaklaşıyorum bu ara, değişiklik ihtiyacı olabiliyor yıllarca aynı şeyleri görünce.
    Bu arada Instagram fotoğrafların çok güzel, bence arada derleyip bloğuna da koymalısın onları, sonuçta bir yazıda bir çok fotoğrafı görmenin tadı da başka ;)

    YanıtlaSil
  6. Yukarıda da yazdığım gibi çılgın bir bağımlılık yapmadığı ve seninde yazdığın gibi gerçeklerini kabul ettiğin sürece bir problem teşkil etmiyor bana göre. Bu paltformu ne için kullandığınla alakalı..

    Fotoğraf çekme işini sevdim ben Ahu :)) Senin beğenmen benim için çok değerli! Bunu benimle paylaştığın için teşekkür ediyorum :) Blogda paylaşma konusunda emin değilim. Çünkü blogun konseptine aykırı :))) Bakalım belki...

    YanıtlaSil
  7. Ben de senin gibi düşünüyorum instagram konusunda Sebi. Blog kalıcı, instagram geçici gibi bakanlara hayır tam tersi diyorum. Önce çıkan önce gidecek tabi ki. Hızlı tüketime gelince görsel olan bilgi; kulağa, düşünmeye vs. göre hızlı alımlanır zaten. Ve görsel bilgi çağındayız, evet. Ama mesele esasında bu değil. Bu argümanla gidersek blog da, face de hatta internetin başlıbaşına kendisi de hızlı tüketim malzemesi ve reklam aracı, yani birtakım insanlara kitleler aracılığıyla para kazandırma mecrası. Radyo programı'nın IG serisi yazılarını biliyorum, ekşi sözlükten de okumuştum önceden. Paylaşman iyi olmuş. Genel olarak fotoğrafta sadelikle ilgili dediklerine katılıyorum ama Türk kullanıcıları biraz fazla mı yeriyor ne? Nihayetinde her kültürün farkları var ve otantisite önemli. O otantikliği ve doğallığı iyi paylaşabiliyorsa, instagram batıdan çıktı diye batılılar gibi paylaşımlar yapmamıza gerek yok. Yalın İskandinavlar başka türlü, bohem Avustralyalılar başka, modern şehirli Manhattanlılar çok başka kullanıyorlar neticede. Hepsinin de bir stilleri, kendine özgülükleri var ve biolarına bakmadan kolayca anlayabiliyorum çoğunlukla nereden paylaşım yapıyor olduklarını, demek ki kendi fotoğraf kültürlerinde bir ortaklık yaratabilmiş her biri.

    YanıtlaSil
  8. *Radyo Departmanı'na dalgınlıkla Radyo Programı yazmışım :) özür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi tam senin yorumunu okuyordum :) Anladım, olabilir!
      Evet! senin kullanıcılar konusunda ki tespitlerine katılıyorum. Bizim de bir kültürümüz, yaşam şeklimiz ve ülke koşullarımız var. İbreyi sadece yabancılar üzerinden belirlemek doğru değil. Ben nice Türk kullanıcı görüyorum dünyada takip listelerinde ön sıralarda yer alıyorlar. Önemli olan bu platformda nereye varmak istediğin ya da beklentinin ne olduğunu bilip ona göre bir profil şekillendirmek. Dileyen amacına uygun olarak kullanabilir instagramı..Ama uzak kalmak artık imkansız! Yorumunu benimle paylaştığın için teşekkür ederim...

      Sil

Pembe Yastık keyfine katıldığınız için teşekkür ederim...