...

...

Pazartesi, Eylül 03, 2012

Yayla ve çocukluğum...

Bizim oralarda yazları çıkılır yaylaya, bunaltıcı sıcaklardan kaçmanın nerdeyse tek çözümüdür. Çocukluğuma dair  yaşadığım en güzel anılarım, Tekir Yaylasın da geçti. 
Okullar kapanır kapanmaz soluğu dedemlerde alırdım.
Benim için yayla demek Anneanne, dede şefkati demekti.
Odunlu yayla fırınına lahmacun pişirtmek, minik ellerimle yüksek ağaçlara tırmanmak,  tulumbadan akan buz gibi suyu içmek, çam ağaçlarının altında taşlarla çevirdiğimiz yerleri ev sanıp saatlerce evcilik oynamak,  dalından kiraz, erik yemekti yayla.. Çocukluğumun en güvenli en özgür, en eğlenceli geçtiği dönemleriydi.
 
Buzdolabının  henüz yaylalara uğramadığı o zamanlarda tel dolaplar vardı.
Reçel, yağ, bal, peynir buralarda saklanılırdı.
İşte o tel dolaptaki tuzlu tereyağının tadını hala unutamam.

O zamanlar yayla yolunda asfalt yok, beton yok. Herşey doğal. Taşların arasından fışkıran çiçeklerin olduğu yolları hayal edin.

Daha olmamış şeftalileri, kirazları, Anneannemin elma kurularını, çalardık.
Öyle tatlı gelirdi ki yemeye doyamazdık.
Çocukluk işte...
Komşuluklar bile bi başkaydı. Hiç birinin kapısını çalmadan girer-çıkardık.
Akşamları eve girmek istemez (beklediğimiz bir dizi yoktu) sabah yataktan çıkmak istemezdik.
Yaklaşık her yaz gitmeye çalışıyorum  dede evine, şimdilerde baba evi oldu....
Her gittiğimde anılarımın beni orada beklediğini bilmek mutlu ediyor. Her adımda, her taşta, her sokakta canlanan eski görüntülerin tadı vazgeçilmez benim için.

Bir çocuğa özgüvenini kazandıran, doğruları bulmasını sağlayan, sağlam bir gelecek kazandıracak olan en önemli şeyi, katkısız, sınırsız sevgiyi dedemden, ninemden aldım ben. Onları o kadar özlüyorum ki.
Orada kaldığım her an sizleri andım anneannecim, dedecim.
Pamuk ellerinizi hiç unutmadım...

Şimdilerde yayla evleri pek modern, pek bakımlı. Tekir'in içinden gidilen bürücek yaylasındaki evler var ki dudak uçuklatan cinsten. 



Bu ev bizim yayladan değil ama inanın bürücekteki yayla evlerinin bu evden farkı yok daha güzellerini bile gördüm diyebilirim.

Bakalım siz beğenecekmisiniz?
















 
Fotoğraflar : Country Weranda

13 yorum:

  1. Bayıldım ben bu yayala evine..Anladığım kadarıyla sizde Adanalısınız..Bende Adanada oturuyorum.Annemlerin ve kayınvalidemin Bürücekte evi var..Bürücekteki evler konusunda çok haklısınız,süper evler var..Tanışmaya bende beklerim.Sevgiler Nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nursen hanım'cım. Hoşgeldiniz :)
    Hayır ben Tarsusluyum.Siz ne demek istediğimi çok iyi anladınız o zaman :)
    Mutlaka gelicem.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldin tatlım,ne güzel anılar biriktirmişsin,böyle güzel anların anılarda bir yerlerde olması da ayrı keyiftir,ayrıca görseller de harikalar,huzur var her karede..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk canım.
      Anılar bizi biz yapan olaylar dizini. Hele bu anıları paylaştığım insanlarla bir araya gelmek en keyfilisiydi. Şimdiki kimliklerimizden sıyrılıp eski delifişek zamanlara döndük :))

      Sil
  4. MERHABALAR,,ev gerçekten de çok hoş..insanın içini ısıtan bir dekorasyona sahip.yalnız dahası anlattığınız çocukluğunuz benim yüreğime daha da dokundu..ne güzel bir çocukluk anısıymış..
    sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. T.ederim derya. Anılar kişiye özel olsada bezerlerini hepimiz yaşadık sanırım. Dokunması ondandır :)
      Sevgiler

      Sil
  5. Yaaaaa hem anlattıkların hem de bu ev muhteşem bişey.. O mutlu çocukluk yıllarını ben de çok özlüyorum, dalından yenen meyveleri ve herşeyi özlüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anıları yinelemek ve onları paylaşmakla unutmaktan kurtuluyoruz. Sende çocukluğuna gittin demek, ne güzel :)

      Sil
  6. Sabah sabah töbe estağfurullah canım bunlar ne böyle eşim görmesin kent hayatından tam olarak bunalmışken,ama eminimki sizin oralardakiler daha güzeldir ee ne de olsa Türkiye ve güzel topraklarına bu evlerden daha güzelleri yakışır..Şimdi senin o güzelim memleketini çok merak ettim ayrıca bloğunda ayrı bir post olarak resimlerini yayınlarmışsın ne de güzel olur..Ne kadar da uzun bir yorum yazdım değil mi?kusuruma bakma kafanı ağrıttıysam ama sen beni canevimden vurdun ahh ahh Ekimde yıllık iznim var ne yapsam sizin oralara mı gelsem? :)) sevgiler tekrar kusruma bakma canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rici ederim ferideco hep söylüyorum ya sana, yaz şekerim yaz.. enerji veriyorsun bana :)
      Umarım bir gün yolun düşer de ağırlarız seni oralarda..bizimkler pek mutlu olurlar :))

      Sil
  7. şuan 1 telefon bekliyorum, gelin bu evde 1 hafta kalın tatil kazandınız diye :D
    rüya gibi ve çok dinlendirici bir ev =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :))
      Arkadaş istersen talibim :)

      Sil
  8. Merhaba
    Tamda yeni eve çıkacakken blogunuzukeşfettim ve hemen izle kısmını tıkladım. İzlemedeyim. Sizide benimkine beklerim
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil

Pembe Yastık keyfine katıldığınız için teşekkür ederim...